اکثر افراد شکایت می کنند که باتری گوشیشان به سختی یک روز دوام می آورد . اما در واقع مقصر اصلی تا حدودی خود کاربر است که با نحوه شارژ درست گوشی اش آشنا نیست . 
عده ی زیادی از کاربران این باور را دارند که شارژ گوشی برای مدت اندکی میتواند به گوشی صدمه بزند یا باتری باید بطور کامل خالی شود و سپس شارژ شود اما این باور غلط است . 
در وبسایتی به نام Battery University شرح داده شده است که باتری ها لیتیومی گوشی های هوشمند استرس خاص خود را دارند درست مانند انسان ها و این استرس پی در پی در طول درازمدت میتواند به گوشی شما صدمه وارد کند . 
اگر میخواهید که باتری گوشیتان را درست نگه دارید باید با نحوه درست شارژ کردن آشنا باشید . با newit همراه باشید ... 

1- وقتی گوشی به طور کامل شارژ شد آنرا از پریز برق بکشید
 
متصل ماندن گوشی به برق آن هم در حالی که گوشی فول شارژ است در درازمدت به گوشی صدمه های جدی را وارد میکند . زیرا طولانی باقی ماندن گوشی در شارژ 100% باعث فرسوده شدن مواد شیمیایی داخل آن میشود . 
2- سعی کنید گوشیتان را صد در صد شارژ نکنید . 
لزومی ندارد که باتری همیشه تا صد در صد شارژ شود زیرا ولتاژ بالا در باتری استرس ایجاد کرده که این به نوبه خود باعث فرسودگی باتری در دراز مدت میشود . 
3- هر وقت امکانش را داشتید گوشیتان را به برق متصل کنید . 
این که گوشیتان را در طول روز هر از گاهی به برق متصل کنید بهتر از این است که یک بار بطور طولانی مدت گوشی را به برق متصل کنید . بهترین حالت این است که بعد از 10 درصد کم شدن شارژ گوشی آنرا به برق متصل کنید. اما بدیهی است که همه ی کاربران امکان انجام این کار را ندارند بنابراین هر وقت فرصت داشتید گوشیتان را به برق متصل کنید . این کار نه تنها عمر باتری را بالا می برد ، بلکه باعث میشود همواره باتری در شرایط خوبی قرار داشته باشد ...
4- نگذارید گوشی داغ شود
باتری گوشی های هوشمند به گرما حساس است بنابراین هر وقت احساس کردید گوشیتان داغ میشود درپوش پشت آنرا باز کنید(بخصوص اگر گوشیتان عایق گرما است) همجنین اگر بیرون در هوای گرم هستید گوشی خود را بپوشانید . 
منبع : digikala